Facebook Follower

Tuesday 27 September 2011

miz him so much !!

Tengok tajuk mesti fikir pasal pakwe kan.. Aku x da pakwe lagi la, ni story bout my late dad.. Mase tu aku baru form 4(2008)

Persekolahan bermula, baru 2 minggu naik skola,sesi pemblajaran pn makin susa.... Pada hari 2 balik je dari skola aku terase lapar... Terasa macam nak makan nasi goreng so aku pegi kat luar rumah tok petik cili n ternampak ayah tengah berkebun.. Muka dia siyez tapi nampak macam x brape sihat. Aku biar kan je sebab mungkin cuaca panas.. Baru nak petik cili tiba2 ayah senyum n menyuruh aku petik kat pokok lain sbb cili yang aku nak petik 2 masih muda n tak padas (x silap aku la) ..

Selesai petik cili aku terus pergi dapur n siap2 kan bahan tok wat nasi goreng.. Baju skola pn aku x salin lagi, lapar pnye pasal malas aku nak salin.. Tetiba aku terdengar bunyi kerusi jatuh n bunyi berdengus dgn kuat.. Aku rase x sedap hati, tp aku berfikir mungkin ayah sedang halau ayam or bergurau. 3 kali aku dengar bunyi berdengus dgn kuat, aku makin x sedap hati n seram sejuk. Tiba2 aku terdengar ibu sebut  ' YA ALLAH ' .  Aku tersentak n terus meluru kearah ibu n ayah terbaring kat pangkuan ibu... Nafas ayah tersekat2, ibu ngucap 2 kalimah syhadah ke telinga ayah,.. Tanpa membuang masa aku terus p umah atok sdare aku untuk bgtahu hal ni n pakcik aku tpon pihak hospital..

Nafas ayah smakin sesak n aku da x boleyh duduk kt rumah n tunggu lagi... Aku bergegas ke luar n berlari menuju ke simpang.... Rase lapar tadi da hilang, aku masih lg berpakaian skola n x sempat nak pakai tudung... Dlm kpale otak aku cuma 1... AYAH... Tiba kat simpang aku tunggu ambulans n aku rase macam terlalu lame tunggu... Dlm hati aku membuak2 rase marah sbb ambulans lmbat.

         .......................................................................................................

MA sah kan ayah aku da xda.... Perasaan aku bercampur baur.... Marah, kesal, sedih, semua ada.. Mase 2 aku x tahu sape yg aku patut salah kan.... Ambulans yang lambat sampai or aku yang x tengok keadaan mase pertama kali terdengar bunyi berdengus 2.... Lau dari awal aku tengok ape yang terjadi, mungkin ayah dapat di selamat kan... Ya... Aku bersalah dalam hal ni.... Aku la punca.. Aku rase diri aku betul2 bodoh... Lagipown  aku bnyk berdosa n wat silap kat ayah slame ni... Maaf kan akak ayah...

Aku la orang yang last dapat tengok ayah berjalan, bercakap n senyum... Sejak 2 aku x boleyh dgar bunyi2 bnda jatuh, berdengus.. Aku akan rase takut, cuak n mcm2 lg...

Masa di kafan kan 2, wajah ayah tenang sangat2... Sudah ketentuan, tiba masa perjanjian antara pencipta nya da tamat.... Seolah2 ayah da bersedia n redha untuk bertemu dgn pencipta nya... Alhamdulillah Allah masih sayangkan aku.. Meskipown aku kehilangan seorang yang bergelar ayah, aku masih ada lg seorang ibu yang penyayang..

Walopn da 4 tahun ayah pergi, aku still ingat peristiwa 2 sampai skarang... Masih lg terasa sebak.. I'm really miss him so much.. Just pray may Allah bless his soul... AL-FATIHAH














                            ni sume di tanam oleh ibu n arwah ayah ..

No comments:

Post a Comment